بسم الله الرحمن الرحیم. معرفی کالای ایرانی با فناوری برتر .IRANKAL

ساخت ماشین ،قایق ،هواپیما ،هلیکوپتر و دیگر وسایل صنعتی - سرگرمی

بسم الله الرحمن الرحیم. معرفی کالای ایرانی با فناوری برتر .IRANKAL

ساخت ماشین ،قایق ،هواپیما ،هلیکوپتر و دیگر وسایل صنعتی - سرگرمی

در راستای منویات مقام معظم رهبری شرکت فنی مهندسی بهینه سازان ترشیز گروهی از نخبگان بومی منطقه را گرد هم اورد وبا لطف خداوند متعال تونستیم در زمینه طراحی وتولید ماشینها ووسایل آرسی (رادیو کنترل rc) اولین شاسی  حرفه ای را در طول دو سال با پشتکار و زحمات بچهه های گروهمون تولید کنیم .ان شاالله رایو کنتلش هم در مراحل تکمیلی قرار دارد که به خواست خدا در سال 93 مراحل نهایی آن به پایان می رسه.ی

یکی از محورهای اصلی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدارهای اساتید و دانشجویان در سال‌های اخیر، بحث «علم» است. حقیقتاً کشورى که دستش از علم تهى است، نمیتواند توقع عزت، توقع استقلال و هویت و شخصیت، توقع امنیت و توقع رفاه داشته باشد. طبیعت زندگى بشر و جریان امور زندگى این است. علم، عزت میبخشد. جمله‏ اى در نهج‏ البلاغه هست که خیلى جمله‏ ى پرمغزى است.

پادکست پنجم: «تفکر ترجمه‌ای»؛
«یک کشور گاهى به تفکّر و ذائقه ترجمه‌‌اى دچار مى‌شود. فکر هم که مى‌کند، ترجمه‌‌اى فکر مى‌‌کند و فرآورده‌‌هاى فکرى دیگران را مى‌گیرد. البته نه فرآورده‌‌هاى دست اوّل؛ فرآورده‌‌هاى دست دوم، نسخ شده، دستمالى شده و از میدان خارج شده‌‌اى را که آنها براى یک کشور و یک ملت لازم مى‌‌دانند و از راه تبلیغاتى به آن ملت تزریق مى‌‌کنند و به عنوان فکر نو با آن ملت در میان مى‌‌گذارند. این براى یک ملت از هر مصیبتى بزرگتر و سخت‌‌تر است....»

از اینجا بشنوید.

((حقیقتاً کشورى که دستش از علم تهى است، نمیتواند توقع عزت، توقع استقلال و هویت و شخصیت، توقع امنیت و توقع رفاه داشته باشد. طبیعت زندگى بشر و جریان امور زندگى این است. علم، عزت میبخشد. جمله‏اى در نهج‏البلاغه هست که خیلى جمله‏ى پرمغزى است. میفرماید: «العلم سلطان»؛ علم اقتدار است. «سلطان» یعنى اقتدار، قدرت. «العلم سلطان من وجده صال و من لم یجده صیل علیه»؛ علم اقتدار است. هر کس این قدرت را به چنگ آورد، میتواند تحکم کند؛ میتواند غلبه پیدا کند؛ هر کسى که این اقتدار را به دست نیاورد، «صیل علیه»؛ بر او غلبه پیدا خواهد شد؛ دیگران بر او قهر و غلبه پیدا میکنند؛ به او تحکم میکنند.
این واقعیت را ملت ایران در یک دوره‏ى طولانى، با پوست و گوشت و استخوان خودش لمس کرد. به ما تحکم کردند؛ به ما زور گفتند؛ منابع ما را در مشت گرفتند؛ ملت ما را از رفاه محروم کردند. تاریخچه‏ى تلخ و محنت‏بارى این دوره‏ى صد ساله‏ى کشور ما دارد، که ما نتایجش را الان داریم میچشیم؛ با اینکه ما حرکت را شروع کردیم؛ انقلاب اوضاع را دگرگون کرد؛ ورق را برگرداند. امروز کشور ما یک کشورى است که از لحاظ عزت سیاسى و بین‏المللى، در دنیا کم‏نظیر است؛ این را دشمنان ما هم قبول دارند. ملت بیدار شده است. شجاع است. کشور داراى هویت و شخصیت است؛ اما در عین حال نتایجش را داریم مى‏بینیم. یعنى آن کسانى که علم را صد سال، دویست سال پیش از ما به دست آوردند و چند میدان از ما جلوتر حرکت کردند و پیش رفتند و به برکات علم دست پیدا کردند، هنوز هم دارند زور مى‏گویند. همین مسئله انرژى هسته‏اى و توانائى علمى و فناورى هسته‏اى، یک نمونه‏اش است. «نداشته باشید؛ ما به شما اطمینان نداریم»؛ حرف زور. کى‏ها به ما میگویند: اطمینان به شما نداریم؟! آن کسانى که خودشان در ظرف بیست سال، دو جنگ جهانى درست کردند و همه‏ى دنیا را در آتش جنگ مشتعل کردند؛ اروپائیها.
آن کسانى به ما میگویند به شما اطمینان نداریم، که هر جا دستشان رسید، نیروى نظامى خودشان را وارد کردند. نمونه‏ى زنده‏ى موجودش، عراق است که دارید مى‏بینید؛ نمونه‏ى قدیمى‏تر و دردناکترش فلسطین است؛ نمونه‏ى دیگرش افغانستان است؛ نمونه‏ى دیگرش کوزوو است؛ نمونه‏ى دیگرش مناطق گوناگون دنیاست؛ یک نمونه‏اش هیروشیماست.
اینهائى که شرارتهاى عمده‏ى دنیا در دوران صنعتى، مال آنها و از ناحیه‏ى آنهاست، به ملت ایران که تاکنون یک بار در این سالهاى متمادى – از جمله در دوران بعد از انقلاب – تعرّض از این کشور به یک همسایه و غیر همسایه دیده نشده – ما از دولت جمهورى‏اسلامى بحث مى‏کنیم؛ قبلى‏ها را کار نداریم. در دوران جمهورى‏اسلامى یک گلوله به طور ابتدائى از سوى کشور ما به یک همسایه شلیک نشده. این را همه قبول دارند – میگویند: به شما اطمینان نداریم! این، یعنى زورگویى. حالا کشورى مثل فلان کشور شمال آفریقا، تا یک چنین اخمى به او میکنند، دستپاچه میشود، تمام وسائلش را جمع میکند سوار کشتى میکند و مى‏گوید ببرید!
ملت ایران ایستاده و خواهد ایستاد؛ نه فقط در این قضیه، ما در دهها قضیه همینجور ایستاده‏ایم؛ حالا این قضیه در سطح عموم کشانده شده. در دهها قضیه از اول انقلاب تا امروز، ما در مقابل زورگوئیها، قلدریها، گردن‏کلفت‏ها، صدا کلفت‏کردن، اخم‏نشان‏دادن، بین‏المللى، ایستاده‏ایم؛ فهمیده‏اند که ما زیر بار نمیرویم. ولى این زورگوئیها هست. این زورگوئیها به خاطر چیست؟ به خاطر اینکه آن طرف مقابل، مسلح به علم است. ببینید این براى شما جوانها خیلى عبرت‏انگیز است.
یک دولت بیگانه‏ى از اخلاق، بیگانه‏ى از معنویت، بى‏اعتناى به حقوق بین‏المللى مثل دولت امریکا، چون داراى علم هست و توانسته این علم را به فناورى تبدیل کند و در زندگى‏اش به کار بگیرد، به خودش حق میدهد که در سطح بین المللى اینجور زورگویى کند. «من وجده صال»؛ هر کس علم را داشت، میتواند به دیگران تحکم کند – «و من لم یجده صیل علیه» – نداشته باشید، به شما تحکم میکنند. ببینید، ضرورت اینجاست.))

برای دریافت تصویر یک صلوات برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بفرستید.

امام خامنه ای

برای دریافت ، روی تصویر بالا کلیک کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی